you can find my scores on BabelScores
ORCHESTRÁLNÍ HUDBA / ORCHESTRAL MUSIC
Raduj se III, ciaccona pro orchestr / Rejoice III, ciaccona for orchestra (2020–21, rev. 2023, 14')
Kapesní průvodce letem ptáků / A Pocket Guide to Bird Flight (for symphony orchestra, versions for chamber orch. and large ensemble available ) (2014-15, rev. 2018, 8’15)
Shirei Ahava pro komorní orchestr / Shirei Ahava for chamber orchestra (2004, rev. 2013, 8’)
Srdce ať je pochodní, symfonická věta pro orchestr / Let the Heart be a Torch, symphonic movement for orchestra (2007, rev. 2009, 16')
Responsorium, hommage à Messiaen pro komorní orchestr / Responsorium, hommage à Messiaen for chamber orchestra (2008, 8')
PROSTOROVÉ SKLADBY / SPATIAL WORKS
Raduj se II, Clarae ad Agnetem pro soprán, alt, tenor, pozoun a sirénu ad lib. / Rejoice II, Clarae ad Agnetem for soprano, alto, tenor, trombone and emergency siren ad lib. (2020, 9'–10')
Aevum. SMS to W.A.M. pro 3 tanečníky, 3 instrumentální tria a bicí / Aevum. SMS to W.A.M. for 3 dancers, 3 instrumental trios and percussion (2015, variable duration 11'–17')
Umírám láskou, dialogy v liturgickém prostoru na text Písně písní v přebásnění Daniela Rause / Dying of Love, dialogues in a liturgical space based on the Song of Songs text paraphrased by Daniel Raus (2012–2013, 36-40’)
Okno z času do věčnosti pro 6 zpěváků, 4 metronomy a zvon / An Aperture from Time to Eternity for 6 singers, 4 metronomes and bell (2012, ca 2 hours)
Magnificat, kantáta pro dvě chorální scholy, 25 hudebníků a liturgický prostor / Magnificat, cantata for two Gregorian scholas, 25 musicians and liturgical space (2011–2012, 45’)
SCÉNICKÁ DÍLA / STAGE WORKS
Tak tiše až, monodrama pro mezzosoprán, dívčí hlas, dva tanečníky a osm hudebníků / So Silent Till, monodrama for mezzo-soprano, girl's singing voice, two dancers and eight musicians (2020–22, ca 1h)
VOKÁLNĚ-INSTRUMENTÁLNÍ HUDBA / MUSIC WITH VOCALS
Ze všech sil pro 3 mužské hlasy a 3 barokní nástroje / With All Strength for 3 male voices and 3 baroque instruments (2023, 11')
Dolorosa pro ženský hlas a violoncello / Dolorosa for female voice and violoncello (2017, 10')
Čtvrtek a odpusť ti Pánbůh pro mezzosoprán a 10 hráčů na text F.B.Pošmourné / Thursday, And May the Lord Forgive You for mezzo-soprano and 10 players on the text by F.B.Pošmourná (2016, 15')
Simeonova píseň pro baryton, cembalo a smyčce / Song of Simeon for baritone, harpsichord and strings (2012, 6’)
Pour mon Berger, koncertní árie pro soprán, křídlovku, klavír a smyčce na text sv. Terezie z Lisieux / Pour mon Berger, concert aria for soprano, flugelhorn, piano and strings on the poem by saint Terese of Lisieux (2007, 9')
Žalm, symfonická věta pro tenor a orchestr / Psalm, symphonic movement for tenor orchestra (2004–2005, 12')
Dva listy z Manjóšú pro soprán a komorní orchestr / Two Leaves from Manjoshu for soprano and chamber orchestra (2001, 11'30)
KONCERTANTNÍ HUDBA / CONCERTANTE MUSIC
Lacrimosa pro barokní housle, koto, tam-tam a smyčce / Lacrimosa for baroque violin, koto, tam-tam and strings (2010, rev. 2014, 13', version with baroque strings available)
Sedm slov, koncert pro housle a orchestr / Seven Words, concerto for violin and orchestra (2010, rev. 2015, 18')
Agapás mé?, árie pro violoncello a 12 smyčcových nástrojů / Agapás mé?, aria for violoncello and 12 strings instruments (2006, rev. 2011, 16')
Il Poverello di Dio, 5 meditazioni eclettiche sulla conversione di San Francesco di Assisi per 2 vl., vcl., cembalo e archi (2006, 15')
KOMORNÍ HUDBA / CHAMBER MUSIC
Nepřekročitelná propast / The Unbridgeable Gulf (Tenor Sax., Vc., Cb., Pno, 2024, ca 8'30)
Four pro smyčcové kvarteto / Four for string quartet (2020, ca 5')
Words Without Thoughts pro smyčcové kvarteto / Words Without Thoughts for string quartet (2016, 10')
Songs of Immigrants pro smyčcové kvarteto a dokumentární vsuvky / Songs of Immigrants for string quartet and documentary inserts (2014, 25’)
Rozpustilé kapky věčnosti, hudební kaleidoskop k poctě Guillauma de Machaut / Playful Drops of Eternity, music kaleidoscope in honour of Guillaume de Machaut (cl., tn., el.gtr., pno., vn., vc., 2009, 10')
Obrácení pro smyčcové kvarteto / Conversion for string quartet (2008, 9')
Maranatha! 7 fragmentů pro flétnu, housle a klavír / Maranatha! 7 fragments for flute, violin and piano (2008, 9')
Chairé (Raduj se I) pro klarinet, housle, violoncello a klavír / Chairé (Rejoice I) for clarinet, violin, violoncello and piano (2005, 7'30)
Rosarium pro smyčcové kvarteto / Rosarium for string quartet (2005, 8')
Música nocturna pro dva klavíry / Música nocturna for two pianos (2002, rev. 2007, 6')
3 dialogy pro lesní roh a violu / 3 Dialogues for french horn and viola (1999)
Mozaika pro smyčcové trio / Mosaic for string trio (1998, 8')
SÓLOVÉ SKLADBY / SOLO WORKS
Sweet, Bright, Harsh and Mellow Chord pro klavír / Sweet, Bright, Harsh and Mellow Chord for piano (2020, 7-8')
Servus Parus! capriccio pro housle / Servus Parus! capriccio for violin (2020, 3')
Trust in Heart pro klavír / Trust in Heart for piano (2016-18, 12')
Meditatio et Processio pro varhany / Meditatio et Processio for organ (2014, 5’)
Probuzení pro sólové housle / Awakening for violin solo (2009, 8')
Ruáh pro sólový klarinet / Ruáh for clarinet solo (2006, rev. 2014, 6')
3 kapitoly pro jednoho hráče na bicí / 3 Chapters for one percussion player (2005, 9’)
VOKÁLNÍ HUDBA / CHORAL MUSIC
Quam dilecta tabernacula tua pro dětský sbor / Quam dilecta tabernacula tua for children’s choir (2018, 8')
Domine, non est exaltatum pro dětský sbor / Domine, non est exaltatum for children’s choir (2016, 5')
Laudate Dominum pro dětský sbor / Laudate Dominum for children’s choir (2014, 4'30)
Miserere pro vokální ansámbl / Miserere for vocal ensemble (2 S, 2 T, 2 B, 2014, 13’, version for mixed choir with Trombone available)
Litaniae Sanctorum per schola, populus et campana (2013, 10')
Cherubínská píseň pro smíšený sbor / Cherubic Hymn for mixed choir (2012, 7'30)
Hommage à Janáček, 3 písně na slova valašské lidové poezie pro soprán a klavír / Hommage à Janáček, 3 songs on the texts of Moravian folk poetry for soprano and piano (2004, 6')
Verba precantia pro dětský sbor / Verba precantia for children choir (2002, 5')
ELEKTROAKUSTICKÁ HUDBA / ELECTROACUSTIC MUSIC
Poslední píseň pro housle a live electronics / The Last Song for violin and live electronics (2022, ca 15')
Třísky pod kůží, radiofonická kompozice / Splinters Under My Skin, radiophonic composition (2021, 28')
Murmurings pro amplifikovaný akordeon a 16ch elektroakustickou stopu/ Murmurings for amplified accordion and 16ch fixed media (2020, 11'30)
Rány zářící, soundscape kompozice / Shining Wounds, soundscape composition (2017, 17')
Prayer Inside, soundscape kompozice / Prayer Inside, soundscape composition (2016, 18')
Tvář, zvuková instalace ke stejnojmenné výstavě Josefa Pleskota / Face, sound installation for the eponymous exhibition by Josef Pleskot (2016, 33')
INSTRUKTIVNÍ SKLADBY / MUSIC FOR YOUTH
Tečky, linky, vlnky pro dětský orchestr / Dots, Lines, Waves for youth orchestra (2017, 4'30)
Malý kakofonik, 4 etudy pro housle / Little Cacophonist, 4 etudes for violin (2015)
Morava usíná pro flétnu, housle a klavír / Moravia Falling Asleep for flute, violin and piano (2012, 3')
Sloní ragtime pro 3 housle a violoncello / Elephant Ragtime for 3 violins and violoncello (2003, 1'30)
Dvě písničky pro smyčcový orchestr / Two Songs for string orchestra (2002, 4')
TEXTY / TEXTS
Hořínka, Slavomír. „Naslouchání prostoru jako východisko tvoření“ Opus musicum: hudební revue. Brno, 2023, roč. 55, č. 6, s. 23–43.
Hořínka, Slavomír. „Sentire ciò che è al di là...“ L'Osservatore Romano: Edizione Quotidiana del 14 aprile 2021. Dostupné z: https://www.osservatoreromano.va/en/pdfreader.html/quo/2021/04/QUO_2021_084_1504.pdf.html
Hořínka, Slavomír. „Co ucho neslyšelo...“ Dingir: religionistický časopis o současné náboženské scéně. Praha, 2020, roč. 23, č. 2, s. 47–49.
Hořínka, Slavomír. „Changing the Scale of Perception: A Composer’s View on Spatial Composition Strategies and the Spiritual Aspect of Music“ In: Ivan Moody (ed.). Enlightenment & Illumination: Essays on Sacred Music East and West. Praha: Univerzita Karlova — Pedagogická fakulta, 2020, s. 221-243.
Hořínka, Slavomír. „Naslouchat světu, žít hudbu“ [online]. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku [cit. 21.11.2019]. 2019, roč. 13, č. 2. Dostupné z: http://gymnasion.org/wp-content/uploads/2019/11/G25-web.pdf.
Hořínka, Slavomír. „Orchestrace prostoru: prostorová poslechová zkušenost a kompoziční strategie” [habilitační přednáška]. Slovenská hudba. 2019, roč. 45, , č. 1, s. 83 – 101.
Hořínka, Slavomír. „Hudba v prostoru, prostor v hudbě“. In: Rataj, Michal – Hořínka, Slavomír – Trojan, Jan – Dvořák, Tomáš. Zvukoprostor – Prostorozvuk. Praha: Nakladatelství AMU, 2018. s. 20–141.
Hořínka, Slavomír. „Interspace: Vzdálenost jako kompoziční strategie“ [online]. Musicologica Brunensia [cit. 6. 9. 2018]. 2018, roč. 53, č. 1, s. 35–50. Dostupné z: http://hdl.handle.net/11222.digilib/138327.
Hořínka, Slavomír. „Barva zvuku a hierarchie v tektonice". In: Hořínka, Slavomír – Mrkvička, Luboš – Pálka, Tomáš – Ivanović, Marko – Štědroň, Miloš ORSON. Orchestrace jako otevřený proces I. AMU, Praha: Triga, 2009. s. 9–52.
Hořínka, Slavomír. Barva zvuku a její úloha ve výstavbě hudební skladby [disertace]. AMU, Praha 2008. ISBN 978-80-904266-2-7.
Raduj se III, ciaccona pro orchestr / Rejoice III, ciaccona for orchestra (2020–21, rev. 2023, 14')
Kapesní průvodce letem ptáků / A Pocket Guide to Bird Flight (for symphony orchestra, versions for chamber orch. and large ensemble available ) (2014-15, rev. 2018, 8’15)
Shirei Ahava pro komorní orchestr / Shirei Ahava for chamber orchestra (2004, rev. 2013, 8’)
Srdce ať je pochodní, symfonická věta pro orchestr / Let the Heart be a Torch, symphonic movement for orchestra (2007, rev. 2009, 16')
Responsorium, hommage à Messiaen pro komorní orchestr / Responsorium, hommage à Messiaen for chamber orchestra (2008, 8')
PROSTOROVÉ SKLADBY / SPATIAL WORKS
Raduj se II, Clarae ad Agnetem pro soprán, alt, tenor, pozoun a sirénu ad lib. / Rejoice II, Clarae ad Agnetem for soprano, alto, tenor, trombone and emergency siren ad lib. (2020, 9'–10')
Aevum. SMS to W.A.M. pro 3 tanečníky, 3 instrumentální tria a bicí / Aevum. SMS to W.A.M. for 3 dancers, 3 instrumental trios and percussion (2015, variable duration 11'–17')
Umírám láskou, dialogy v liturgickém prostoru na text Písně písní v přebásnění Daniela Rause / Dying of Love, dialogues in a liturgical space based on the Song of Songs text paraphrased by Daniel Raus (2012–2013, 36-40’)
Okno z času do věčnosti pro 6 zpěváků, 4 metronomy a zvon / An Aperture from Time to Eternity for 6 singers, 4 metronomes and bell (2012, ca 2 hours)
Magnificat, kantáta pro dvě chorální scholy, 25 hudebníků a liturgický prostor / Magnificat, cantata for two Gregorian scholas, 25 musicians and liturgical space (2011–2012, 45’)
SCÉNICKÁ DÍLA / STAGE WORKS
Tak tiše až, monodrama pro mezzosoprán, dívčí hlas, dva tanečníky a osm hudebníků / So Silent Till, monodrama for mezzo-soprano, girl's singing voice, two dancers and eight musicians (2020–22, ca 1h)
VOKÁLNĚ-INSTRUMENTÁLNÍ HUDBA / MUSIC WITH VOCALS
Ze všech sil pro 3 mužské hlasy a 3 barokní nástroje / With All Strength for 3 male voices and 3 baroque instruments (2023, 11')
Dolorosa pro ženský hlas a violoncello / Dolorosa for female voice and violoncello (2017, 10')
Čtvrtek a odpusť ti Pánbůh pro mezzosoprán a 10 hráčů na text F.B.Pošmourné / Thursday, And May the Lord Forgive You for mezzo-soprano and 10 players on the text by F.B.Pošmourná (2016, 15')
Simeonova píseň pro baryton, cembalo a smyčce / Song of Simeon for baritone, harpsichord and strings (2012, 6’)
Pour mon Berger, koncertní árie pro soprán, křídlovku, klavír a smyčce na text sv. Terezie z Lisieux / Pour mon Berger, concert aria for soprano, flugelhorn, piano and strings on the poem by saint Terese of Lisieux (2007, 9')
Žalm, symfonická věta pro tenor a orchestr / Psalm, symphonic movement for tenor orchestra (2004–2005, 12')
Dva listy z Manjóšú pro soprán a komorní orchestr / Two Leaves from Manjoshu for soprano and chamber orchestra (2001, 11'30)
KONCERTANTNÍ HUDBA / CONCERTANTE MUSIC
Lacrimosa pro barokní housle, koto, tam-tam a smyčce / Lacrimosa for baroque violin, koto, tam-tam and strings (2010, rev. 2014, 13', version with baroque strings available)
Sedm slov, koncert pro housle a orchestr / Seven Words, concerto for violin and orchestra (2010, rev. 2015, 18')
Agapás mé?, árie pro violoncello a 12 smyčcových nástrojů / Agapás mé?, aria for violoncello and 12 strings instruments (2006, rev. 2011, 16')
Il Poverello di Dio, 5 meditazioni eclettiche sulla conversione di San Francesco di Assisi per 2 vl., vcl., cembalo e archi (2006, 15')
KOMORNÍ HUDBA / CHAMBER MUSIC
Nepřekročitelná propast / The Unbridgeable Gulf (Tenor Sax., Vc., Cb., Pno, 2024, ca 8'30)
Four pro smyčcové kvarteto / Four for string quartet (2020, ca 5')
Words Without Thoughts pro smyčcové kvarteto / Words Without Thoughts for string quartet (2016, 10')
Songs of Immigrants pro smyčcové kvarteto a dokumentární vsuvky / Songs of Immigrants for string quartet and documentary inserts (2014, 25’)
Rozpustilé kapky věčnosti, hudební kaleidoskop k poctě Guillauma de Machaut / Playful Drops of Eternity, music kaleidoscope in honour of Guillaume de Machaut (cl., tn., el.gtr., pno., vn., vc., 2009, 10')
Obrácení pro smyčcové kvarteto / Conversion for string quartet (2008, 9')
Maranatha! 7 fragmentů pro flétnu, housle a klavír / Maranatha! 7 fragments for flute, violin and piano (2008, 9')
Chairé (Raduj se I) pro klarinet, housle, violoncello a klavír / Chairé (Rejoice I) for clarinet, violin, violoncello and piano (2005, 7'30)
Rosarium pro smyčcové kvarteto / Rosarium for string quartet (2005, 8')
Música nocturna pro dva klavíry / Música nocturna for two pianos (2002, rev. 2007, 6')
3 dialogy pro lesní roh a violu / 3 Dialogues for french horn and viola (1999)
Mozaika pro smyčcové trio / Mosaic for string trio (1998, 8')
SÓLOVÉ SKLADBY / SOLO WORKS
Sweet, Bright, Harsh and Mellow Chord pro klavír / Sweet, Bright, Harsh and Mellow Chord for piano (2020, 7-8')
Servus Parus! capriccio pro housle / Servus Parus! capriccio for violin (2020, 3')
Trust in Heart pro klavír / Trust in Heart for piano (2016-18, 12')
Meditatio et Processio pro varhany / Meditatio et Processio for organ (2014, 5’)
Probuzení pro sólové housle / Awakening for violin solo (2009, 8')
Ruáh pro sólový klarinet / Ruáh for clarinet solo (2006, rev. 2014, 6')
3 kapitoly pro jednoho hráče na bicí / 3 Chapters for one percussion player (2005, 9’)
VOKÁLNÍ HUDBA / CHORAL MUSIC
Quam dilecta tabernacula tua pro dětský sbor / Quam dilecta tabernacula tua for children’s choir (2018, 8')
Domine, non est exaltatum pro dětský sbor / Domine, non est exaltatum for children’s choir (2016, 5')
Laudate Dominum pro dětský sbor / Laudate Dominum for children’s choir (2014, 4'30)
Miserere pro vokální ansámbl / Miserere for vocal ensemble (2 S, 2 T, 2 B, 2014, 13’, version for mixed choir with Trombone available)
Litaniae Sanctorum per schola, populus et campana (2013, 10')
Cherubínská píseň pro smíšený sbor / Cherubic Hymn for mixed choir (2012, 7'30)
Hommage à Janáček, 3 písně na slova valašské lidové poezie pro soprán a klavír / Hommage à Janáček, 3 songs on the texts of Moravian folk poetry for soprano and piano (2004, 6')
Verba precantia pro dětský sbor / Verba precantia for children choir (2002, 5')
ELEKTROAKUSTICKÁ HUDBA / ELECTROACUSTIC MUSIC
Poslední píseň pro housle a live electronics / The Last Song for violin and live electronics (2022, ca 15')
Třísky pod kůží, radiofonická kompozice / Splinters Under My Skin, radiophonic composition (2021, 28')
Murmurings pro amplifikovaný akordeon a 16ch elektroakustickou stopu/ Murmurings for amplified accordion and 16ch fixed media (2020, 11'30)
Rány zářící, soundscape kompozice / Shining Wounds, soundscape composition (2017, 17')
Prayer Inside, soundscape kompozice / Prayer Inside, soundscape composition (2016, 18')
Tvář, zvuková instalace ke stejnojmenné výstavě Josefa Pleskota / Face, sound installation for the eponymous exhibition by Josef Pleskot (2016, 33')
INSTRUKTIVNÍ SKLADBY / MUSIC FOR YOUTH
Tečky, linky, vlnky pro dětský orchestr / Dots, Lines, Waves for youth orchestra (2017, 4'30)
Malý kakofonik, 4 etudy pro housle / Little Cacophonist, 4 etudes for violin (2015)
Morava usíná pro flétnu, housle a klavír / Moravia Falling Asleep for flute, violin and piano (2012, 3')
Sloní ragtime pro 3 housle a violoncello / Elephant Ragtime for 3 violins and violoncello (2003, 1'30)
Dvě písničky pro smyčcový orchestr / Two Songs for string orchestra (2002, 4')
TEXTY / TEXTS
Hořínka, Slavomír. „Naslouchání prostoru jako východisko tvoření“ Opus musicum: hudební revue. Brno, 2023, roč. 55, č. 6, s. 23–43.
Hořínka, Slavomír. „Sentire ciò che è al di là...“ L'Osservatore Romano: Edizione Quotidiana del 14 aprile 2021. Dostupné z: https://www.osservatoreromano.va/en/pdfreader.html/quo/2021/04/QUO_2021_084_1504.pdf.html
Hořínka, Slavomír. „Co ucho neslyšelo...“ Dingir: religionistický časopis o současné náboženské scéně. Praha, 2020, roč. 23, č. 2, s. 47–49.
Hořínka, Slavomír. „Changing the Scale of Perception: A Composer’s View on Spatial Composition Strategies and the Spiritual Aspect of Music“ In: Ivan Moody (ed.). Enlightenment & Illumination: Essays on Sacred Music East and West. Praha: Univerzita Karlova — Pedagogická fakulta, 2020, s. 221-243.
Hořínka, Slavomír. „Naslouchat světu, žít hudbu“ [online]. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku [cit. 21.11.2019]. 2019, roč. 13, č. 2. Dostupné z: http://gymnasion.org/wp-content/uploads/2019/11/G25-web.pdf.
Hořínka, Slavomír. „Orchestrace prostoru: prostorová poslechová zkušenost a kompoziční strategie” [habilitační přednáška]. Slovenská hudba. 2019, roč. 45, , č. 1, s. 83 – 101.
Hořínka, Slavomír. „Hudba v prostoru, prostor v hudbě“. In: Rataj, Michal – Hořínka, Slavomír – Trojan, Jan – Dvořák, Tomáš. Zvukoprostor – Prostorozvuk. Praha: Nakladatelství AMU, 2018. s. 20–141.
Hořínka, Slavomír. „Interspace: Vzdálenost jako kompoziční strategie“ [online]. Musicologica Brunensia [cit. 6. 9. 2018]. 2018, roč. 53, č. 1, s. 35–50. Dostupné z: http://hdl.handle.net/11222.digilib/138327.
Hořínka, Slavomír. „Barva zvuku a hierarchie v tektonice". In: Hořínka, Slavomír – Mrkvička, Luboš – Pálka, Tomáš – Ivanović, Marko – Štědroň, Miloš ORSON. Orchestrace jako otevřený proces I. AMU, Praha: Triga, 2009. s. 9–52.
Hořínka, Slavomír. Barva zvuku a její úloha ve výstavbě hudební skladby [disertace]. AMU, Praha 2008. ISBN 978-80-904266-2-7.